Czas pandemii zaskoczył nas wszystkich.
Po początkowym stresie podjęliśmy próby przystosowania się.
Kontakt online nie jest tym samym co realne patrzenie w oczy drugiej osobie, jednak zajęcia toczyły się dalej... Tym ważniejsze okazało się wsparcie i budowanie relacji z uczniami.
Oprócz rozmów o nowej sytuacji, trudnościach, szansach - ćwiczyliśmy również różne inne umiejętności.
Mandale były elementem sesji relaksacyjnej, pizza była sposobem na terapię małych rączek a także kształtowaniem organizacji pracy, planowania i poszerzania pojęć. Wycinanie i komponowanie koktajlu owocowego zapoczątkowało dyskusję o wymarzonych wakacyjnych miejscach, w których widzieliśmy siebie leżących na plaży.
Były także puzzle z emocjami, które pomogły w rozpoznawaniu i nazywaniu uczuć. A jest ich teraz sporo !
Posłużyły one także do rozwijania kompetencji społecznych - nauki przestrzegania zasad, komunikacji, dodatkowo rozwijając koordynację wzrokowo - ruchową.
Były elementy arteterapii i terapii ręki, rozwijanie kompetencji językowych i matematycznych.
Pracujemy dalej ! Mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy się w szkole !
Monika Kraińska
Psycholog
(Realizacja standardu 1,2)