Motywacja i efekt nowości

Motywacja wewnętrzna, naturalna - wspierana jest poprzez nowość. To , co nowe, nieznane wzmacnia proces uczenia się, przetwarzania informacji, zapamiętywania. Nasze mózgi uwielbiają być zaskakiwanie, lepiej skupiają się na zadaniach różnorodnych i otwartych. Pewna doza swobody, spontaniczności, uczenie się we własnym tempie - wszystko to  skuteczniej angażuje  ucznia w  proces własnej edukacji. Brak pośpiechu, radość tworzenia i zgoda na popełnianie błędów obniżają stres , zwiększają poziom akceptacji i samooceny. 

A tego trzeba naszym uczniom !
 
Monika Kraińska
Psycholog 

Nowości w bibliotece

Bitmoji ImageZachęcamy do korzystania z zasobów biblioteki szkolnej. Księgozbiór został ostatnio wzbogacony o prawie 200 nowych pozycji. Są wśród nich książki dla najmłodszych, mówiące o uczuciach, emocjach i przyjaźni, kolejne przygody Waszych ulubionych Skarpetek "Skarpetki kontratakują", a także nowe wydania lektur szkolnych. Dla starszych polecamy między innymi "Stowarzyszenie Umarłych Poetów" oraz inne ciekawe tytuły, które można przeglądać i rezerwować z własnego konta na Librusie. Wystarczy wejść na swoje konto Librus Synergia, rozwinąć zakładkę KSIĄŻKI i kliknąć w e-biblio. Znajduje się tam ponad 3200 pozycji, w tym wszystkie lektury, a codziennie wprowadzane są nowe egzemplarze. Po wybraniu książki można kliknąć przycisk "rezerwuj", aby następnego dnia odebrać ją przy portierni. Uczniowie klas I-III korzystają z zasobów biblioteki stacjonarnie. 

 laptop waveZapraszamy!

„Kangur” szansą na sukces matematyczny

Konkurs  „Kangur Matematyczny” w 2021  roku odbędzie się 18 marca (czwartek), o godzinie 9.00. 

Konkurs ma się odbyć tradycyjnie w szkołach (a nie on-line jak w ubiegłym roku).

Konkurs „KANGUR 2021” w naszej szkole będzie przeprowadzony w następujących kategoriach:                           

  • Żaczek -    klasa II szkoły podstawowej;
  • Maluch -   klasy III i IV szkoły podstawowej;
  • Beniamin  -  klasy  V i VI szkoły podstawowej;
  • Kadet       -  klasy VII i VIII   szkół podstawowych;

 Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Na jego rozwiązanie przeznaczone jest  75 minut.

Prawo uczestnictwa w konkursie ma każdy uczeń, który wpłaci  10 zł   do szkolnego organizatora konkursu. Zebrane w ten sposób pieniądze będą przeznaczone na pokrycie kosztów organizacyjnych oraz na nagrody.

 Zgłaszanie uczestników konkursu Kangur Matematyczny:

Na portierni naszej szkoły znajduje się specjalnie przygotowana skrzynka konkursowa. Każdy uczeń, który chce uczestniczyć w konkursie musi do dnia 1 lutego 2021 roku dostarczyć kopertę, w której zamieści karteczkę ze swoim imieniem i nazwiskiem, klasę do której obecnie uczęszcza (ważne) oraz banknot 10 zł.

Kopertę wrzucamy do skrzynki (-:

Proszę również o pobranie z portierni oświadczenia o wyrażeniu zgody na udział w Międzynarodowym Konkursie „Kangur Matematyczny”, które wypełnione należy przynieść w dniu konkursu.

Uwaga: Zgłoszenia po terminie nie będą przyjmowane.

Proszę też o przestrzeganie procedur i zasad sanitarno- epidemiologicznych.

Małgorzata Gorgolewska

Nagroda uczestnictwa 2021

Życzenia Świąteczne

Zdrowych, radosnych i pełnych rodzinnego ciepła Świąt Bożego Narodzenia

oraz szczęśliwego Nowego Roku

życzy Dyrekcja Szkoły oraz Grono Pedagogiczne

 

Sukces klasy III B w Ogólnopolskim Konkursie Przedmiotowym z Matematyki „Leon” Sesja Jesień/Zima 2020r.

Uczniowie klasy IIIB po raz drugi (w zeszłym roku pięcioro uczniów zostało laureatami konkursu) odnieśli sukces w Ogólnopolskim Konkursie Matematycznym „Leon”. Siedmioro uczniów zostało laureatami konkursu plasując się w pierwszej dziesiątce najlepszych wyników w Polsce:

Aleksandra Rutkiewicz 92%  -     miejsce 5

 Milena Lipińska         90 %  -    miejsce 6

 Radosław Hełminiak 88%  -      miejsce 7

Dagmara Hewelt       88%    -    miejsce 7

Piotr Maciejak           87%   -     miejsce 8

 Aleksandra Gruszka 85%    -    miejsce 9

Dawid Lorbiecki        85%    -    miejsce 9

Wszystkim laureatom  gratuluję i życzę  dalszych sukcesów - Mariola Górska

Mikołaj w przedszkolu

"Przyjedź do nas Mikołaju" - W tym roku Mikołaj przysłał do naszego przedszkola  list i prezenty. Ten dzień upłynął w miłej atmosferze, na śpiewaniu piosenek zimowych i zabawach. W okresie przedświątecznym odbył się także konkurs "Kartka Świąteczna". Zorganizowany przez panie Brygidę Mach i Annę Stark. Przedszkolaki w swoich grupach samodzielnie ozdabiały kartki. We wszystkich oddziałach wyłoniono zwycięzców i wyróżnienia. Prace zostały przepięknie i kreatywnie wykonane.

Magdalena Makurat

Świąteczne przygotowania na lekcjach techniki w klasach 4 i 6

Podczas lekcji techniki online w klasach 4-tych oraz 6a, 6d, 6b uczniowie z ogromnym zaangażowaniem pracowali nad trzema projektami. Pierwszy to pomysł na prezent świąteczny- przybornik, organizer, szkatułka, drugi- Święty Mikołaj- pacynka, trzeci- Bombka wykonana techniką Millefiori lub inną. Na lekcji techniki uczymy się o właściwościach materiałów, ich powstawaniu, wykorzystaniu, przetwarzaniu, sposobach łączenia. Jednak największą satysfakcję przynosi wcielanie wiedzy w praktykę. Dzieci i młodzież z wielkim powodzeniem połączyły wiedzę z praktyką.

Zapraszamy do obejrzenia efektów pracy uczniów.

Anna Lipińska

Edukacja zdalna na lekcjach języka polskiego w klasach 8a i 8b

Jest taka wdzięczność, kiedy chcesz dziękować … - Jan Kochanowski „Pieśń XXV” („Księgi wtóre”).

Tematyka dzieł Jana Kochanowskiego wprowadziła nas w klimat dyskusji o egzystencji, o wyborach życiowych i argumentacji do tychże. Pochyliliśmy się także nad otaczającym nas światem. Czytaliśmy i omawialiśmy fraszki, treny, pieśni. Podjęliśmy się również interpretacji Hymnu Jana Kochanowskiego, wskazywaliśmy obrazy: Boga, świata i człowieka ukazane w utworze, rozpoznawaliśmy w tekście środki artystycznego wyrazu i określaliśmy ich funkcję, przeanalizowaliśmy sposoby artystycznych kreacji motywu Boga w tekstach kultury. Wszystkie podjęte aktywności wykorzystaliśmy w stworzonych przez nas filmikach, będących swoistą interpretacją Hymnu Jana Kochanowskiego. Przełożyliśmy utwór poety na inny język sztuki. W filmach wykorzystaliśmy ilustracje, fotografie, dźwięki dostępne w ramach darmowej licencji w internecie, ale także niektórzy z nas pokusili się o grę aktorską oraz grę internetową.  Chcielibyśmy podzielić się swoimi interpretacjami.

Małgorzata Lipińska oraz uczniowie klas 8a i 8b.

https://youtu.be/CaXbQ1R0z8E

https://drive.google.com/file/d/1W77GGiXU1lAOUK9mrk1VaenOFZw4jZEL/view?usp=sharing

https://youtu.be/QN0dsCGPPiE

https://youtu.be/Z1bbu6qudSs