MATEMATYCZNI SUPERBOHATEROWIE

22 i 23 marca najmłodsi uczniowie naszej szkoły udali się na interaktywne zajęcia dydaktyczne do Gdyńskiego Centrum Naukowego Experyment. W czasie zajęć dzieci wcieliły się w role pomocników matematycznego SUPERBOHATERA i razem z nim rozwiązywały szereg zadań i zagadek, które wprowadziły je w fascynujący świat matematyki. Dzieci dowiedziały się:
- Czym jest matematyka i jak różnorodne są jej narzędzia.
- W jaki sposób sprawdzić, co jest cięższe - cukier czy mąka?
- W jakich sytuacjach matematyka przydaje nam się w życiu codziennym.

Po ekscytującej lekcji uczniowie mogli obejrzeć najnowszą wystawę, która pobudza ciekawość świata. Dobra zabawa połączona z nauką pozwoliła nam przyjemnie i ciekawie spędzić czas.

Wiosno, wiosenko przebądź do nas prędko.

Wiosna to czas w którym wszystko budzi się do życia. Ptaki zaczynają do nas wracać z ciepłych krajów, powietrze robi się coraz cieplejsze, zwierzęta budzą się ze snu, a kwiatki i inne rośliny zielone zaczynają kiełkować i puszczać liście. O tym wszystkim dzieci z klas 0a, 0b i 0c dowiedziały się uczęszczając na zajęcia od 13 do 24 marca. Aby zachęcić wiosnę do szybkiego powrotu dzieci w ramach konkursu międzyklasowego przygotowały prace plastyczne przedstawiające Panią Wiosnę. Wszystkie Wiosenki były piękne i po raz pierwszy zdarzyło się tak, że miejsce I zajęły ex aequo wszystkie klasy „zero”. Na podsumowanie całego bloku tematycznego związanego z obecną porą roku wychowawczynie klas 0a i 0b zorganizowały zawody pod hasłem: Co nam dajesz, wiosno? Zwyciężyła drużyna z klasy 0b. Gratulujemy.

Zdrowo jemy.

W minionym tygodniu dzieci z oddziałów przedszkolnych podjęły wielkie wyzwanie pod hasłem „Smacznie, zdrowo, kolorowo - robimy kanapki”. Dzieci przyniosły do przedszkola potrzebne produkty. Po starannym umyciu rąk i przygotowaniu stanowisk pracy wszystkie razem zabrały się do pracy. Można śmiało powiedzieć, że zadanie wykonały doskonale. Kanapki nie tylko były smaczne, zdrowe ale i pięknie ozdobione. Pamiętać należy, że najlepiej smakują kanapki wykonane własnoręcznie. Ta maksyma sprawdziła się tu doskonale, gdyż największe niejadki zjadły swoją porcję z apetytem. Dzieci przy robieniu kanapek kształciły odpowiednie nawyki żywieniowe, rozwijały kreatywność, wyobraźnię oraz dbałość o higienę podczas sporządzania posiłków.

Anetta Praska-Wenderlich