Tonja z Glimmerdalen

Dnia 04.05.2022 klasy drugie wzięły udział w wycieczce do Teatru Miniatura na spektakl pt.: „Tonja z Glimmerdalen” na podstawie książki Marii Parr . 

Spektakl traktował o partnerskim podejściu w relacjach rodziców z dziećmi oraz o tym, co je wzmacnia.  Główna bohaterka - ruda łobuziara Tonja  zachwyciła nas swoją odwagą i bezpośrednią  postawą w stosunku do dorosłych. Nie bała się konfrontować z trudnościami i często zadawała niewygodne dla dorosłych pytania.  Nie dusiła w sobie emocji, ale uczyła się radzić sobie z nimi.  Swoją postawą Tonja  pokazała nam, że każdy z nas jest wyjątkowy i ważny. Nasz głos ma znaczenie, bo dzięki temu możemy zmieniać świat.

Nasi uczniowie  wykazali się wysoką kulturą; zadbali o odpowiedni strój i właściwie zachowywali się podczas wizyty w teatrze.

Wyszliśmy z teatru bardzo rozbawieni i z pogodnym nastawieniem na resztę dnia!

Wychowawcy klas 2a,2b,2c

Apel z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja w edukacji wczesnoszkolnej

28 kwietnia 2022 r. w naszej szkole odbyła się akademia dla edukacji wczesnoszkolnej z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Rozpoczęła się wniesieniem sztandaru oraz odśpiewaniem "Mazurka Dąbrowskiego". Następnie uczniowie klasy III a krokiem poloneza M. K. Ogińskiego - „Pożegnanie Ojczyzny” rozpoczęli część artystyczną. W trakcie występu słowno - muzycznego zaśpiewali pieśni patriotyczne takie jak: „Mazurek 3 maja”, „Polonez 3 Maja”, „Płynie Wisła płynie”, „Jak długo w sercach naszych”, „Kocham Cię Polsko”. Program artystyczny został dodatkowo wzbogacony o występ muzyczny nauczycieli i uczniów klas starszych. Na zakończenie wspólnie zaśpiewano hymn szkoły. Dyrektor szkoły podziękował za zorganizowanie akademii nauczycielom odpowiedzialnym i uczniom biorącym udział. Apel bardzo podobał się pozostałym uczniom i nauczycielom.

Dorota Bieszka

Konkurs BAJARZE

Dnia 28 maja 2022 roku odbył się konkurs „Bajarze”, w którym brali udział uczniowie z klas „0” A – Aleksandra Och i Maksymilian Byczkowski oraz z klasy „0” B: Hanna Liszewska i Ada Raczkowska. Dzieciaki opowiadały wybrane przez siebie bajki. Wszyscy byli doskonale przygotowani, co sprawiło, że jury miało przy wyborze laureatów twardy orzech do zgryzienia.

I miejsce w konkursie zajęła Ada Raczkowska z klasy 0 B,

II miejsce zajęła Hania Liszewska z klasy 0 B,  

III miejsce zajęła Ola Och z klasy 0 A, 

Maks Byczkowski dostał wyróżnienie.

Jednocześnie odbywał się konkurs plastyczny na najlepszą ilustrację do bajek. Laureatami tego konkursu zostali :

Zuzia Liszewska z klasy 0 A ( I miejsce ),

Hania Liszewska, Wiktoria Choruży, Ada Raczkowska i Zuzia Rutkiewicz ( II miejsce )  Jan

Walczak, Zuzia Bełdowicz, Patryk Maciejak, Julka Dankowska, Emma Nawrat i Martynka Liszewska ( III miejsce ). Nagrodzone prace można oglądać na holu szkoły.

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w innych konkursach.

Iwona Łasica

Podsumowanie konkursu z okazji Święta Książki

W kwietniu obchodziliśmy aż dwa święta związane z książką: Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci oraz Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Z tej okazji w naszej szkole został zorganizowany konkurs SLEEVEFACE. Jest to forma zabawy z książką, która polega na dopasowaniu okładki do osoby lub otoczenia. Celem konkursu jest popularyzacja czytelnictwa oraz rozwijanie wyobraźni i kreatywności. W zabawie udział wzięli zarówno uczniowie jak i nauczyciele. Komisja nagrodziła autorów najciekawszych prac:

1 miejsce: Patryk Grubba

2 miejsce: Oskar Dering; Izabela Szulecka

3 miejsce: Kornelia Roszkowska; Jakub Minasiewicz

Pozostali uczestnicy otrzymali wyróżnienia. 

Wszystkim, którzy wzięli udział gratulujemy pomysłowości i zapraszamy do zabawy w przyszłym roku.

Dorota Bieszka, Małgorzata Baniewicz-Odrzywołek

Wyniki konkursu SPELLING BEE

W kwietniu w naszej szkole odbył się konkurs literowania w języku angielskim pod tytułem SPELLING BEE. Konkurs ten odbył się w 2 etapach edukacyjnych, II-III i IV-V. 

Uczniowie wzięli udział w kilku konkurencjach, zarówno pisemnych jak i ustnych. Uczestnicy konkursu wykazywali się znajomością alfabetu, rozumienia ze słuchu, a także literowania zapisanych wyrazów.

Celem konkursu było rozwinięcie umiejętności poprawnego literowania w języku angielskim, doskonalenie znajomości ortografii oraz motywacja uczniów do nauki języków obcych. Konkurs zorganizowały i przeprowadziły panie: Justyna Krym, Beata Frąckowiak i Anita Zagórska.

Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:

Etap edukacyjny II-III

I miejsce- Natalia Adamska klasa 3B

I miejsce- Nela Karczewska  klasa 3B

II miejsce- Izabela Och klasa II B

II miejsce- Olivier Stoltmann II B

III miejsce-  Antonina Michalak klasa 2C

Etap edukacyjny IV-V

I miejsce-Zuzanna Dobek-Halman klasa 5B

I miejsce-Helena Kaleta klasa 4C

I miejsce- Nadia Laskowska klasa 5A

I miejsce- Magdalena Ojdana klasa 5B

II miejsce- Milena Machelska  klasa IVB

III miejsce- Zuzanna Brzeska klasa 5A

III miejsce- Pola Greźlikowska klasa 4C 

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM UCZESTNIKOM ZA UDZIAŁ W KONKURSIE. GRATULUJEMY NASZYM UCZNIOM ZAANGAŻOWANIA
I PRZYGOTOWANIA DO KONKURSU!!!

Justyna Krym, Beata Frąckowiak i Anita Zagórska

Mobilne Lekcje Teatralne

Dnia 21.04.22 odbyły się warsztaty teatralne będące kontynuacją Innowacji pedagogicznej pt. Pobawmy się w teatr dla klas: 6a i 7b. Zajęcia poprowadziła pani Weronika Łucyk- pedagog teatru-animatorka kultury, specjalistka ds. edukacji Teatru Wybrzeże w Gdańsku. Było to kolejne spotkanie z panią Weroniką, które zostało przyjęte z ogromnym entuzjazmem.

Tematyka warsztatów dla poszczególnych klas:

WESPÓŁ W ZESPÓŁ. O POWSTAWANIU SPEKTAKLU TEATRALNEGO 6a
Od pomysłu na spektakl (czy momentu ukończenia dramatu) do dnia wystawienia na scenie wiedzie długa droga. Świat przedstawiony na kartce czy wyobrażony różni się przecież od tego pokazywanego na żywo przed publicznością. Na ile postaci fikcyjne mogą na tym zyskać, na ile stracić? Kto i w jaki sposób bierze udział w przygotowaniu premiery? W trakcie zajęć uczestnicy poznają proces powstawania spektaklu i przyjrzą mu się z perspektywy różnych zawodów teatralnych.
KLASYKA ŻYWA? O WSPÓŁCZESNOŚCI LITERATURY DAWNEJ 7b
Czy literatura dawna może być inspirująca? Na ile postaci sprzed przeszło stu lat mają coś wspólnego z ludźmi żyjącymi współcześnie? Czy trudno jest pisać dialog wierszem? Podczas zajęć uczniowie biorą na warsztat fragmenty ZEMSTY Aleksandra Fredry i improwizują, analizują oraz interpretują wybraną scenę z dramatu.
Beata Olwert-Szatan
Aneta Hinc

Pismo Marszałka Województwa Pomorskiego ws. kursów j. polskiego dla nauczycieli ukraińskich

Samorząd Województwa Pomorskiego podjął inicjatywę wsparcia obywateli Ukrainy będących nauczycielami poprzez przygotowanie ich do pracy w polskim systemie oświaty. Proponowane formy wsparcia obejmują kurs języka polskiego poszerzony o zagadnienia związane z funkcjonowaniem edukacji w Polsce, w łącznym wymiarze 390 godzin.

Celem kursu jest przygotowanie nauczycieli pochodzącym z Ukrainy do sprawnego, po potwierdzeniu posiadanych kwalifikacji, włączenia się w system pracy pomorskich szkół i placówek oświatowych, a tym samym do ich aktywności na pomorskim rynku pracy.

Zajęcia realizowane w formie zdalnej dla pierwszej grupy uczestników rozpoczynają się już 27 kwietnia b.r.

Szczegółowe informacje dostępne są w języku polskim i ukraińskim na stronach Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku i Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku:

www.cen.gda.pl i www.odn.slupsk.pl

Osobą wyznaczoną do kontaktu jest pan Tomasz Kąkol, wicedyrektor CEN w Gdańsku

tel. (58) 340-41-10; 690-014-553;

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Życzenia Świąteczne