Opracowywanie lektur nie musi być nudne. Przekonali się o tym uczniowie klasy 3A, którzy zarówno przy lekturze "Asiunia" Joanny Porazińskiej, jak i przy "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)" Justyny Bednarek, poznawali przygody bohaterów za pomocą ozobotów. Zależało mi na tym, aby uczniowie zapamiętali treść i wymowę lektur, dlatego też najpierw uporządkowywaliśmy ich wiedzę związaną z wydarzeniami w książkach. Uczniowie pracowali w grupach - przygotowywali ilustracje do lektury, a potem wspólnie malowali kolorowymi flamastrami drogę dla robotów tak, żeby poruszały się zgodnie z kolejnością przygód, jakie przeżyła mała Asiunia podczas drugiej wojny światowej, czy też niesamowite skarpetki w drugiej lekturze. To była niesamowita wirtualna podróż śladami głównych bohaterów. Było dużo emocji, opowiadania poszczególnych wydarzeń, a dodatkowo uczniowie mieli okazję do tego, aby doskonalić umiejętność programowania.
Małgorzata Kisiel