Lektury szkolne z ozobotem

Opracowywanie lektur nie musi być nudne. Przekonali się o tym uczniowie klasy 3A, którzy zarówno przy lekturze "Asiunia" Joanny Porazińskiej, jak i przy "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)"  Justyny Bednarek, poznawali przygody bohaterów za pomocą ozobotów. Zależało mi na tym, aby uczniowie zapamiętali treść i wymowę lektur, dlatego też najpierw uporządkowywaliśmy ich wiedzę związaną z wydarzeniami w książkach. Uczniowie pracowali w grupach - przygotowywali ilustracje do lektury, a potem wspólnie malowali kolorowymi flamastrami drogę dla robotów tak, żeby poruszały się zgodnie z kolejnością przygód, jakie przeżyła mała Asiunia podczas drugiej wojny światowej, czy też niesamowite skarpetki w drugiej lekturze. To była niesamowita wirtualna podróż śladami głównych bohaterów. Było dużo emocji, opowiadania poszczególnych wydarzeń, a dodatkowo uczniowie mieli okazję do tego, aby doskonalić umiejętność programowania.

Małgorzata Kisiel

2 zajęcia z projektu "Matematyka z klasą"

12 października to dzień z wieloma ważnymi wyzwaniami dla uczniów klasy 3A. Realizowaliśmy kolejne  zajęcia w ramach programu "Matematyka z klasą".  Wybrałam scenariusz "Jak wspólnie zapracować na sukces". Była zabawa z poduszkami "Kto pierwszy, ten lepszy" oraz budowanie w grupach jajkodromu. Grupy pracowały głośno, ale wykonały zadanie w wyznaczonym czasie. Potem przystąpiliśmy do testowania wykonanych jajkodromów. Była też rozmowa na temat ról, jakie możemy pełnić w grupie: pomysłodawcy, konstruktorzy, krytyce, strażnicy czasu, motywatorzy i realizatorzy. Uczniowie próbowali określić swoją rolę podczas dzisiejszej pracy grupowej. Już wiedzą, że współpracy można się nauczyć, jak czytania i pisania. Wiedzą też, że razem można więcej. To były bardzo ważne zajęcia. Na koniec niespodzianka - każdy z uczniów otrzymał indeks Uniwersytetu Dzieci., w których to będzie odnotowywał kolejne zajęcia.

Małgorzata Kisiel

1 zajęcia z projektu "Matematyka z klasą."

Rozpoczęliśmy  zajęcia w ramach programu "Matematyka z klasą". Realizowaliśmy temat: "Dlaczego złość jest nam potrzebna?". Uczniowie dowiedzieli się między innymi: jak rozpoznawać emocje, po co nam emocje i czy złość jest zła. Obejrzeliśmy film, który opowiedział nam o tym, jaką rolę w naszym życiu pełni złość i jak odczytywać sygnały, które może przekazywać nam ta emocja. Jako podsumowanie zajęć stworzyliśmy wspólnie mapę akceptowalnych sposobów radzenia sobie ze złością. Zrozumieliśmy, że każda osoba może mieć swoje sposoby radzenia sobie ze złością. Jedne sposoby mogą działać u jednych osób, inne u innych. Każdy z nas może nauczyć się przydatnych sposobów na swoją złość!

Małgorzata Kisiel

Projekt edukacyjny "Matematyka z klasą"

W roku szkolnym 2019/2020 klasa 3A bierze udział w projekcie edukacyjnym "Matematyka z klasą. Ile matematyki jest wokół nas?" zorganizowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Projekt ten jest zgodny z podstawą programową i został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej. Celem tego projektu jest zachęcenie uczniów do nauki matematyki i pokazania im, że “królową nauk” mogą spotkać na każdym kroku - w kuchni, sporcie czy w zabawach na zewnątrz. Przed nami osiem scenariuszy podczas, których dzieci poznają zastosowanie matematyki w architekturze, projektowaniu mody, dietetyce, ekonomii i logistyce. Motywem przewodnim cyklu lekcji matematycznych będzie sport. Dzięki realizacji projektu uczniowie rozwiną swoją kreatywność, umiejętność samodzielnego, logicznego i krytycznego myślenia, naucza się podstawowych pojęć i działań matematycznych oraz jak powinni wykorzystywać wiedzę matematyczną w codziennym życiu.

Małgorzata Kisiel

II zajęcia z projektu edukacyjnego „Mali Detektywi”

W ramach projektu „Mali detektywi” uczniowie klasy I uczestniczyli w zajęciach pt. „Dlaczego złość jest nam potrzebna?”. Zajęcia rozpoczęły się pokazem filmu pt „Czy złość jest zła?” z Agnieszką Masternak – psycholog, która opowiedziała o tym, jaką rolę w naszym życiu pełni złość i jak odczytywać sygnały, które może przekazywać nam ta emocja. Następnie próbowaliśmy odpowiedzieć sobie na pytania: Kiedy złościmy się? O czym informuje nas nasza złość? Czy złość jest dobra albo zła? Jak działa na nas złość? Kiedy złość może nam pomóc?. Dalszym etapem zajęć było wykonanie pracy plastycznej pt „Moja złość”, który miał przedstawić odczuwanie złości i sposób radzenia sobie z nią. Na podsumowanie zajęć stworzyliśmy sobie mapę radzenia ze złością.

Dorota Bieszka

I zajęcia z projektu edukacyjnego „Mali Detektywi”

W ramach projektu „Mali detektywi” uczniowie klasy I uczestniczyli w zajęciach pt. „Jak rozpoznawać emocje?”. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się jakie są emocje, czy emocje są nam potrzebne, którymi emocjami ludzie różnią się od zwierząt, kto zajmuje się emocjami u ludzi, a kto u zwierząt. Uczniowie zapoznali się z filmem pokazującym w jaki sposób zwierzęta wyrażają emocje. Następnie przez zabawę pracowaliśmy nad takimi emocjami jak strach, wstręt, złość, smutek, radość. Podsumowaniem zajęć była zabawa w lustro – rozpoznawanie emocji.

Dorota Bieszka