VI ZAJĘCIA Z PROJEKTU EDUKACYJNEGO „MALI DETEKTYWI” - Ile jest kolorów?

Tematyką następnych zajęć z projektu były kolory. Na początku zajęć uczniowie zobaczyli film z mini wykładem, który wprowadził uczniów w tematykę malarstwa. Dowiedzieli się co oznaczają kolory w malarstwie oraz poznali ich historię. Zapoznali się z barwami podstawowymi, ciepłymi i zimnymi. Samodzielnie poszukiwali przez mieszanie barw podstawowych różnych innych ciekawych kolorów. Z uzyskanych barw każdy namalował pejzaż używając tylko kolorów ciepłych, albo zimnych. Zajęciom towarzyszyły doświadczenia oraz zabawy.

Dorota Bieszka

V ZAJĘCIA Z PROJEKTU EDUKACYJNEGO „MALI DETEKTYWI” - Jak bezpiecznie korzystać z internetu?

Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu klasa Ia i Ib uczestniczyła w lekcji - Jak bezpiecznie korzystać z internetu? Podczas zajęć  uczniowie dowiedzieli się czym są cyfrowe ślady i jak poruszać się po cyfrowym labiryncie. Wzięli udział w grach dydaktycznych oraz rozwijali kreatywne myślenie. Wysłuchali opowieści Stasia, podczas której dowiedzieli się, jakie mogą być zagrożenia związane z publikowaniem treści w internecie.

Dorota Bieszka

IV ZAJĘCIA Z PROJEKTU EDUKACYJNEGO „MALI DETEKTYWI” - Jak koncentracja pomaga detektywom w pracy?

Na kolejnych zajęciach z projektu pt. Jak koncentracja pomaga detektywom w pracy?  Uczniowie obejrzeli mini wykład pt. Jak otoczenie wpływa na koncentrację i dowiedzieli się z niego, czym jest koncentracja uwagi, jakie czynności wymagają koncentracji oraz co można zrobić, aby ułatwić sobie koncentrację? W celu zwiększenia koncentracji uczniowie wzięli udział w zabawach ruchowych.

Dorota Bieszka

3 zajęcia projektu "Matematyka z klasą" - Ile kalorii jest w diecie sportowca?

Klasa 3a zrealizowała kolejny scenariusz programu "Matematyka z klasą". Uczniowie mieli okazję przekonać się, że zdrowe odżywianie i matematyka mają ze sobą dużo wspólnego.

Trzecioklasiści obejrzeli film i dowiedzieli się kim jest i czym zajmuje się konsultant żywieniowy. Poznali takie terminy jak: wydatek energetyczny, co to są kalorie i kilokalorie.   

Dowiedzieli się, że dieta sportowca musi być dostosowana do wieku, składu ciała oraz dyscypliny, jaką uprawia, jak i to, że zapotrzebowanie kaloryczne jest różne u chłopców i dziewczynek. Uczniowie zapoznali się z etykietami przyniesionych opakowań po produktach, po czym  na karcie pracy obliczali wartość energetyczną tychże produktów. Nie było to łatwe zadanie, ale wspólnymi siłami - praca w grupach, poradzili sobie znakomicie.
Omówiona została również piramida żywieniowa. Na jej podstawie uczniowie komponowali przepisy z produktami, które koniecznie powinni w ciągu dnia spożywać. Przy okazji poznali ułamki. Projekt oprócz rozwijania kompetencji matematycznych uświadomił uczniom, jak ważne jest czuwanie nad tym co i ile jemy, jakie produkty są zdrowe i jaki posiłek jest pełnowartościowy.

Małgorzata Kisiel

Zajęcia z programowania w klasach 1-3

W październiku i listopadzie, wykorzystując ozoboty, matę edukacyjną i wirtualną, realizowaliśmy następujące tematy:

1."Kap, kap, kap - kodowanie w rytmie deszczu"- programowanie robota w taki sposób, żeby przejechał nad grafiką najbardziej pasującą do aury za oknem. Na tych zajęciach poszerzaliśmy wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych, kształtowaliśmy umiejętności kodowania informacji przy pomocy sekwencji barw.

  1. "Jesień w sadzie, ogrodzie i parku"- stworzenie przez uczniów jesiennej trasy dla robotów ozobot.
  2. "Święto Niepodległości" - na zajęciach uczniowie rozmawiali o symbolach narodowych Polski, o regionach Polski, odczuciach związanych z tym, że są Polakami. Układali puzzle - mapa Polski, kodowali przejazd ozobota przez największe miasta Polski. Kształtowali umiejętność tworzenia kolorowego wzoru, na podstawie podanych koordynatów, rozwijali umiejętność planowania i swobodnej wypowiedzi.
  3. "Marzenia szeptane Misiowi na uszko" - najpierw dzieci opowiadały o swoich ulubionych misiach. Potem w grupach kodowały drogę dla ozobotów, ale ze wskazanym warunkiem. Rozwijały też pamięć słuchową i koncentrację poprzez wysłuchiwanie dyktanda graficznego - dzieci słuchały kodu, który musiały przenieść na kartkę.
  4. Gra logiczna z wykorzystaniem maty edukacyjnej i kostki do gry.
  5. Zabawa klasy 3a z aplikacją "Quiver" - dzięki aplikacji Quiver pobranej ze sklepu Play, zwykła kolorowanka zamieniła sięw trójwymiarowy obiekt, który nie tylko posiadał barwy użytych przez nas kredek, ale także potrafił się animować.

Aby kolorowanie stało się wspaniałą zabawą wystarczy wydrukować z aplikacji lub ze strony internetowej http://www.quivervision.com specjalnie przygotowane obrazki, następnie pokolorować je w dowolny sposób, uruchomić zainstalowaną wcześniej aplikację i nakierować urządzenie mobilne na rysunek. 

Na wszystkich zajęciach rozwijane były  miękkie kompetencje (umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).

Małgorzata Kisiel

 

 

III ZAJĘCIA Z PROJEKTU EDUKACYJNEGO „MALI DETEKTYWI” - Dlaczego strach jest nam potrzebny?

Uczniowie klasy I a i I b po raz kolejny chętnie wzięli udział w zajęciach. Zajęcia były dla nich bardzo atrakcyjne. Z wielką uwagą obejrzeli film z mini wykładem na temat roli strachu w naszym życiu. Dużo emocji dzieci pokazały podczas zabawy w emocjonalny głuchy telefon. Najbardziej jednak spodobała im się praca w grupach i wykonanie formy przestrzennej odstraszacza strachów. Z ogromną niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia.

Dorota Bieszka