3 zajęcia projektu "Matematyka z klasą" - Ile kalorii jest w diecie sportowca?

Klasa 3a zrealizowała kolejny scenariusz programu "Matematyka z klasą". Uczniowie mieli okazję przekonać się, że zdrowe odżywianie i matematyka mają ze sobą dużo wspólnego.

Trzecioklasiści obejrzeli film i dowiedzieli się kim jest i czym zajmuje się konsultant żywieniowy. Poznali takie terminy jak: wydatek energetyczny, co to są kalorie i kilokalorie.   

Dowiedzieli się, że dieta sportowca musi być dostosowana do wieku, składu ciała oraz dyscypliny, jaką uprawia, jak i to, że zapotrzebowanie kaloryczne jest różne u chłopców i dziewczynek. Uczniowie zapoznali się z etykietami przyniesionych opakowań po produktach, po czym  na karcie pracy obliczali wartość energetyczną tychże produktów. Nie było to łatwe zadanie, ale wspólnymi siłami - praca w grupach, poradzili sobie znakomicie.
Omówiona została również piramida żywieniowa. Na jej podstawie uczniowie komponowali przepisy z produktami, które koniecznie powinni w ciągu dnia spożywać. Przy okazji poznali ułamki. Projekt oprócz rozwijania kompetencji matematycznych uświadomił uczniom, jak ważne jest czuwanie nad tym co i ile jemy, jakie produkty są zdrowe i jaki posiłek jest pełnowartościowy.

Małgorzata Kisiel

Zajęcia z programowania w klasach 1-3

W październiku i listopadzie, wykorzystując ozoboty, matę edukacyjną i wirtualną, realizowaliśmy następujące tematy:

1."Kap, kap, kap - kodowanie w rytmie deszczu"- programowanie robota w taki sposób, żeby przejechał nad grafiką najbardziej pasującą do aury za oknem. Na tych zajęciach poszerzaliśmy wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych, kształtowaliśmy umiejętności kodowania informacji przy pomocy sekwencji barw.

  1. "Jesień w sadzie, ogrodzie i parku"- stworzenie przez uczniów jesiennej trasy dla robotów ozobot.
  2. "Święto Niepodległości" - na zajęciach uczniowie rozmawiali o symbolach narodowych Polski, o regionach Polski, odczuciach związanych z tym, że są Polakami. Układali puzzle - mapa Polski, kodowali przejazd ozobota przez największe miasta Polski. Kształtowali umiejętność tworzenia kolorowego wzoru, na podstawie podanych koordynatów, rozwijali umiejętność planowania i swobodnej wypowiedzi.
  3. "Marzenia szeptane Misiowi na uszko" - najpierw dzieci opowiadały o swoich ulubionych misiach. Potem w grupach kodowały drogę dla ozobotów, ale ze wskazanym warunkiem. Rozwijały też pamięć słuchową i koncentrację poprzez wysłuchiwanie dyktanda graficznego - dzieci słuchały kodu, który musiały przenieść na kartkę.
  4. Gra logiczna z wykorzystaniem maty edukacyjnej i kostki do gry.
  5. Zabawa klasy 3a z aplikacją "Quiver" - dzięki aplikacji Quiver pobranej ze sklepu Play, zwykła kolorowanka zamieniła sięw trójwymiarowy obiekt, który nie tylko posiadał barwy użytych przez nas kredek, ale także potrafił się animować.

Aby kolorowanie stało się wspaniałą zabawą wystarczy wydrukować z aplikacji lub ze strony internetowej http://www.quivervision.com specjalnie przygotowane obrazki, następnie pokolorować je w dowolny sposób, uruchomić zainstalowaną wcześniej aplikację i nakierować urządzenie mobilne na rysunek. 

Na wszystkich zajęciach rozwijane były  miękkie kompetencje (umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).

Małgorzata Kisiel

 

 

III ZAJĘCIA Z PROJEKTU EDUKACYJNEGO „MALI DETEKTYWI” - Dlaczego strach jest nam potrzebny?

Uczniowie klasy I a i I b po raz kolejny chętnie wzięli udział w zajęciach. Zajęcia były dla nich bardzo atrakcyjne. Z wielką uwagą obejrzeli film z mini wykładem na temat roli strachu w naszym życiu. Dużo emocji dzieci pokazały podczas zabawy w emocjonalny głuchy telefon. Najbardziej jednak spodobała im się praca w grupach i wykonanie formy przestrzennej odstraszacza strachów. Z ogromną niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia.

Dorota Bieszka

Lektury szkolne z ozobotem

Opracowywanie lektur nie musi być nudne. Przekonali się o tym uczniowie klasy 3A, którzy zarówno przy lekturze "Asiunia" Joanny Porazińskiej, jak i przy "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)"  Justyny Bednarek, poznawali przygody bohaterów za pomocą ozobotów. Zależało mi na tym, aby uczniowie zapamiętali treść i wymowę lektur, dlatego też najpierw uporządkowywaliśmy ich wiedzę związaną z wydarzeniami w książkach. Uczniowie pracowali w grupach - przygotowywali ilustracje do lektury, a potem wspólnie malowali kolorowymi flamastrami drogę dla robotów tak, żeby poruszały się zgodnie z kolejnością przygód, jakie przeżyła mała Asiunia podczas drugiej wojny światowej, czy też niesamowite skarpetki w drugiej lekturze. To była niesamowita wirtualna podróż śladami głównych bohaterów. Było dużo emocji, opowiadania poszczególnych wydarzeń, a dodatkowo uczniowie mieli okazję do tego, aby doskonalić umiejętność programowania.

Małgorzata Kisiel

2 zajęcia z projektu "Matematyka z klasą"

12 października to dzień z wieloma ważnymi wyzwaniami dla uczniów klasy 3A. Realizowaliśmy kolejne  zajęcia w ramach programu "Matematyka z klasą".  Wybrałam scenariusz "Jak wspólnie zapracować na sukces". Była zabawa z poduszkami "Kto pierwszy, ten lepszy" oraz budowanie w grupach jajkodromu. Grupy pracowały głośno, ale wykonały zadanie w wyznaczonym czasie. Potem przystąpiliśmy do testowania wykonanych jajkodromów. Była też rozmowa na temat ról, jakie możemy pełnić w grupie: pomysłodawcy, konstruktorzy, krytyce, strażnicy czasu, motywatorzy i realizatorzy. Uczniowie próbowali określić swoją rolę podczas dzisiejszej pracy grupowej. Już wiedzą, że współpracy można się nauczyć, jak czytania i pisania. Wiedzą też, że razem można więcej. To były bardzo ważne zajęcia. Na koniec niespodzianka - każdy z uczniów otrzymał indeks Uniwersytetu Dzieci., w których to będzie odnotowywał kolejne zajęcia.

Małgorzata Kisiel

1 zajęcia z projektu "Matematyka z klasą."

Rozpoczęliśmy  zajęcia w ramach programu "Matematyka z klasą". Realizowaliśmy temat: "Dlaczego złość jest nam potrzebna?". Uczniowie dowiedzieli się między innymi: jak rozpoznawać emocje, po co nam emocje i czy złość jest zła. Obejrzeliśmy film, który opowiedział nam o tym, jaką rolę w naszym życiu pełni złość i jak odczytywać sygnały, które może przekazywać nam ta emocja. Jako podsumowanie zajęć stworzyliśmy wspólnie mapę akceptowalnych sposobów radzenia sobie ze złością. Zrozumieliśmy, że każda osoba może mieć swoje sposoby radzenia sobie ze złością. Jedne sposoby mogą działać u jednych osób, inne u innych. Każdy z nas może nauczyć się przydatnych sposobów na swoją złość!

Małgorzata Kisiel