W I semestrze roku szkolnego 2018/2019 uczniowie klas 1 i 2 SP uczestniczyli w realizacji innowacji "Nauka programowania przez zabawę". Na zajęciach (jedna godzina w tygodniu) uczniowie wprowadzani byli w świat programowania i kodowania poprzez doświadczenie i zabawę. Dzieci uczyły się prawidłowo tworzyć kod, poszukiwały, rozwiązywały problemy, a tym samym kreatywnie i odważnie patrzyły na świat. Na zajęciach uczyły się współpracy w grupie, logicznego myślenia, umiejętności planowania i przewidywania, wytrwałości i koncentracji. W realizacji tych celów służyły: małe robociki OzoBoty, mata edukacyjna oraz wirtualna mata do kodowania. To właśnie OzoBot podążając po linii rozpoznaje sekwencje kolorowych kodów narysowanych przez dzieci. Dzięki temu w tak prosty sposób uczniowie pisali swoje pierwsze programy. Podczas zajęć utrwalaliśmy wiele umiejętności zapisanych w podstawie programowej, między innymi: dni tygodnia, nazwy miesięcy, kierunki prawo-lewo, czy też figury geometryczne. Nie zabrakło zajęć "Storytelling, czyli rysowanie historii i opowiadanie" - uczyliśmy się przedstawiać kolejność wydarzeń oraz układać poprawne zdania. Wraz z Ozobotem i matą edukacyjną obchodziliśmy takie święta jak: Dzień Kropki, Dzień Misia, CodeWeek, Mikołajki, Boże Narodzenie, czy też Dzień Babci i Dziadka. Uczniowie byli bardzo zaangażowani w zajęcia z Ozobotami i wiele z nich skorzystali.
Małgorzata Kisiel