Innowacja pedagogiczna

Udział w warsztatach edukacyjnych w Filharmonii Bałtyckiej

Uczniowie klasy 5b  w ramach innowacji pedagogicznej ,, Pobawmy się w teatr '' brali udział w warsztatach edukacyjnych w Filharmonii Bałtyckiej. Warsztaty były  prowadzone w formie aktywizacji oraz współpracy w grupach, uczestnictwa poprzez przeżywanie słowa, muzyki, obrazu.
        W trakcie spotkania  miała miejsce prezentacja najpiękniejszych pieśni do słów poetów ułożona w fabułę. Dziad i Baba, Prząśniczka, Pieśń wieczorna, Stary kapral, Trzech Budrysów to tylko kilka z pieśni, które wykonywane zostały wykonane dla słuchaczy z akompaniamentem fortepianu, a zilustrowane zostały dziełami malarstwa polskiego.
      Filharmoniczna propozycja spotkania z twórczością Stanisława Moniuszko przewidziała  również prezentację Arii z Kurantem, wspólną naukę i wykonanie: Prząśniczki. Całość zakończyła  się warsztatami plastycznymi. Dziękujemy pani Małgorzacie Gorgolewskiej za wsparcie i organizację warsztatów.
Beata Olwert

Teatr lalkowy

W ramach innowacji pedagogicznej pt. Pobawmy się w teatr  została zorganizowana lekcja poświęcona kukiełkom, marionetkom i pacynkom. Uczniowie mieli za zadanie zaprojektowanie, narysowanie i opisanie wymarzonej lalki teatralnej. Ale co by to była za lekcja, gdyby została  zapisana tylko na papierze?  Czwartoklasiści w magiczny sposób zmienili papierowe projekty w piękne lalki teatralne! Kolejny etap przed nami... uczniowie muszą zmierzyć się z trudnym zadaniem stworzenia scenariusza. Pełni zapału i ciekawych pomysłów  zabrali się do pracy. Dzięki uprzejmości pani Beaty Olwert uczniowie klasy 4a mieli okazję obejrzeć przedstawienia przygotowane przez uczniów klasy 5b ( zdjęcia do obejrzenia w galerii). Mamy nadzieję, że wzorując się na starszych kolegach i koleżankach przygotują równie ciekawe  projekty.  Trzymamy kciuki!

Aneta Hinc

 

Programowanie w klasach 1-2 SP

W I semestrze roku szkolnego 2018/2019 uczniowie klas 1 i 2 SP uczestniczyli w realizacji innowacji "Nauka programowania przez zabawę". Na zajęciach (jedna godzina w tygodniu) uczniowie wprowadzani byli w świat programowania i kodowania poprzez doświadczenie i zabawę. Dzieci uczyły się prawidłowo tworzyć kod, poszukiwały, rozwiązywały problemy, a tym samym kreatywnie i odważnie patrzyły na świat. Na zajęciach uczyły się współpracy w grupie, logicznego myślenia, umiejętności planowania i przewidywania, wytrwałości i koncentracji. W realizacji tych celów służyły: małe robociki OzoBoty, mata edukacyjna oraz wirtualna mata do kodowania. To właśnie OzoBot podążając po linii rozpoznaje sekwencje kolorowych kodów narysowanych przez dzieci. Dzięki temu w tak prosty sposób uczniowie pisali swoje pierwsze programy. Podczas zajęć utrwalaliśmy wiele umiejętności zapisanych w podstawie programowej, między innymi: dni tygodnia, nazwy miesięcy, kierunki prawo-lewo, czy też figury geometryczne. Nie zabrakło zajęć  "Storytelling, czyli rysowanie historii i opowiadanie" - uczyliśmy się przedstawiać kolejność wydarzeń oraz układać poprawne zdania.  Wraz z Ozobotem i matą edukacyjną obchodziliśmy takie święta jak: Dzień Kropki, Dzień Misia, CodeWeek, Mikołajki, Boże Narodzenie, czy też Dzień Babci i Dziadka. Uczniowie byli bardzo zaangażowani w zajęcia z Ozobotami i wiele z nich skorzystali.

Małgorzata Kisiel

Czytaj więcej...