Na początek świetnie współpracując w grupach, wykorzystując metodę projektu opracowali plakaty lub prezentacje przedstawiające sylwetkę autora lektury Hobbit, czyli tam i z powrotem i okoliczności jej powstania. John R.R. Tolkien ukazał się oczami uczniów jako niezwykle interesująca postać. Największe zainteresowanie wzbudziły ciekawostki z życia pisarza, tak skrzętnie przez uczniów wyszukiwane i zaprezentowane przed całą klasą. Natomiast pracę ukazujące: czas, miejsce akcji, wydarzenia, bohaterów czy też narratora wykonane były z wielką pomysłowością, każda inna. Możecie to zobaczyć na zdjęciach. Dodatkowym atutem podjętych działań było oryginalne przedstawianie efektów wykonanych zadań. Nie obyło się nawet bez układów tanecznych. W Dniu Filozofii uczniowie podjęli wysiłek podjęcia decyzji: Czy walka dobra ze złem ma sens? Do rozważań na ten temat w oparciu o treść powieści uczniowie wykorzystali drzewko decyzyjne. Wszystkie grupy wykazały wartość walki dobra ze złem, choć każda wybierając inne rozwiązania. Na koniec prac z lekturą rozwiążemy psychotest i sprawdzimy, czy jest coś z nas z hobbitów.
Małgorzata Lipińska