PSYCHOLOG I PEDAGOG SZKOLNY

Szkoła dla rodziców i zajęcia "Jak radzić sobie z emocjami" - ZAPISY!!

Startujemy z cyklem zajęć "Szkoła dla rodziców" - zajęcia rozpoczynają się dnia 26.02.2020 o godzinie 18.00; oraz z zajęciami dla uczniów klas 4 do 6, "Jak radzić sobie z emocjami" od dnia 29.02.2020 o godzinie 9.00. Zapisy indywidualne u Pani Gabrieli Kapica tel. 609203170. Zajęcia prowadzi Pan Łukasz Fanslau. Serdecznie zapraszamy do zapisów laughing

Warsztaty o emocjach w klasie 2 c

Temat emocji jest emocjonujący ? porwał nas do działania i żywej dyskusji. Czego uczymy się podczas warsztatów ? Tym razem nazywaliśmy, rozpoznawaliśmy i wyrażaliśmy różne stany emocjonalne. Radość, smutek, strach, gniew, duma, rozczarowanie, złość... to tylko niektóre z nich. Każdy czuje inaczej, różne były także nasze -samodzielnie wykonane - obrazki emocji. Smutek bywa niebieski... złość czerwona. Emocje są kolorowe i często mieszają się w nas  jak farby na obrazie. Skąd wiemy co czuje druga osoba ? Słuchaj, pytaj, a nade wszystko obserwuj jej twarz i ciało , one nie kłamią ? Akceptuj wszystkie emocje, nawet te nieprzyjemne i trudne. One są częścią naszej natury. Ech! Emocji było co niemiara ! 
 
Monika Kraińska - psycholog
 

Kompetencje społeczne i budowanie relacji w klasie 5 c

W klasie 5 c w listopadzie odbywał się cykl zajęć dotyczących relacji, nawiązywania przyjaźni, komunikacji. Uczniowie zastanawiali się jaki jest przepis na przyjaźń, czym jest zaufanie, w jaki sposób dbamy o nasze relacje rówieśnicze. Opowiadaliśmy o sobie używając kart „Łamacz lodów”, a także staraliśmy się poznać nasze uczucia z „ Grą na emocjach”. Podczas tych kilku spotkań pobudzaliśmy wyobraźnię i kreatywne myślenie używając ilustracji z gry „ Dixit”. W czasie zajęć była pozytywna energia, twórcze refleksje i mnóstwo pomysłów na kolejne nasze spotkania.
 
Monika Kraińska - psycholog
 

Inteligencja emocjonalna - warsztaty w kl. 2c

Inteligencja emocjonalna to ważny aspekt funkcjonowania człowieka. 
Podczas naszych warsztatów uczniowie rozpoznawali emocje przyjemne i nieprzyjemne ( nie ma dobrych i złych - wszystkie są potrzebne i ludzkie ?), szukali sposobów na właściwe wyrażanie złości, gniewu i frustracji.
Dowiedzieli się, że wypowiadane na co dzień słowa mają ogromne znaczenie... mogą być jak kamienie lub motyle. Mogą zranić lub uskrzydlić drugiego człowieka.
Oprócz aktywnych form pracy były momenty refleksji i zaczytania... chłopcy pochłonęli książkę „Powiedz komuś” E. Zubrzyckiej.
Omawialiśmy ponadto sytuacje społeczne, w których przekraczane są normy. Były komiksy o dylematach moralnych, próbowaliśmy zrozumieć różne punkty widzenia. 
Uff - dużo tego! Ale uwierzcie - warto rozwijać te umiejętności... one budują nasze wartościowe relacje w przyszłości, a także dobry kontakt  z .... samym sobą.
 
Monika Kraińska - psycholog
 

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

2 kwietnia obchodzimy na całym świecie Dzień Świadomości Autyzmu. Uczniowie naszej szkoły bardzo aktywnie świętowali ten dzień. Nadmuchali 400 niebieskich balonów (podziękowania dla Pani Ewy Kasprów i Samorządu Szkolnego),  wykonali mnóstwo wartościowych plakatów, oglądali filmy związane z tematyką autyzmu... prowadzili dyskusje z nauczycielami.
Bardzo dziękujemy całej społeczności szkolnej za zaangażowanie !
 
Monika Kraińska - psycholog
Agnieszka Kędziora - Paczkowska - pedagog
Czytaj więcej...