Nektarowy Szlak w Chwaszczynie

Dobiegła końca  realizacja projektu "Nektarowy Szlak w Chwaszczynie", finansowany z programu "Z Kujawskim pomagamy pszczołom". Poniżej przedstawiamy mapę, na której zaznaczono 12 założeń ogrodowych przyjaznych pszczołom, powstałych w ramach projektu. Celem naszego działania było zwiększenie bazy pokarmowej dla pszczół oraz edukacja mieszkańców Chwaszczyna. Mamy nadzieję, że w najbliższych latach mapa wzbogaci się o kolejne miejsca przyjazne pszczołom.
Monika Warecka
(Szkoła Promująca Zdrowie - realizacja standardu 2,3)

Projekt został zrealizowany dzięki dofinansowaniu z Konkursu grantowego „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”, zorganizowanego na zlecenie ZT „Kruszwica” S.A. przez Fundację „ Za górami za lasami”.

Liczą się relacje, a nie ten, kto ma rację!

Szkoła Promująca Zdrowie w tym roku dba o relacje. 
Podczas godzin wychowawczych rozmawiamy o współpracy, życzliwości i roli pomocy . 
Poznajemy tajniki sztuki konwersacji oraz negocjacji.
Przy tym dobrze się bawimy ! 
(Szkoła Promująca Zdrowie - realizacja standardu 2,3)

Kompetencje społeczne i budowanie relacji w klasie 5 c

W klasie 5 c w listopadzie odbywał się cykl zajęć dotyczących relacji, nawiązywania przyjaźni, komunikacji. Uczniowie zastanawiali się jaki jest przepis na przyjaźń, czym jest zaufanie, w jaki sposób dbamy o nasze relacje rówieśnicze. Opowiadaliśmy o sobie używając kart „Łamacz lodów”, a także staraliśmy się poznać nasze uczucia z „ Grą na emocjach”. Podczas tych kilku spotkań pobudzaliśmy wyobraźnię i kreatywne myślenie używając ilustracji z gry „ Dixit”. W czasie zajęć była pozytywna energia, twórcze refleksje i mnóstwo pomysłów na kolejne nasze spotkania.
 
Monika Kraińska - psycholog
(Szkoła Promująca Zdrowie - realizacja standardu 2,3)

Nektarowy Szlak w Chwaszczynie

Szkoła Podstawowa w Chwaszczynie była partnerem programu :" Nektarowy Szlak w Chwaszczynie"  Projekt został zrealizowany dzięki dofinansowaniu z  Konkursu  grantowego  „ Z Kujawskim pomagamy pszczołom”, zorganizowanego na zlecenie ZT „Kruszwica” S.A. przez Fundację „ Za górami za lasami”. Beneficjentem dofinansowania było Koło Gospodyń Wiejskich w Chwaszczynie. Wszystkie zaplanowane działania zostały zrealizowane, a Chwaszczyno wzbogaciło się o sporą bazę pokarmowa dla naszych skrzydlatych sprzymierzeńców- pszczół. Mamy nadzieję, że jest to początek " Nektarowego Szlaku. 

Monika Warecka

Projekt został zrealizowany dzięki dofinansowaniu z Konkursu grantowego „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”, zorganizowanego na zlecenie ZT „Kruszwica” S.A. przez Fundację „ Za górami za lasami”.

Poniżej zamieszczona jest prezentacja z realizacji projektu. Zachęcamy do zapoznania się z nią.

 

Maraton po zdrowie

Szkoła Podstawowa w Chwaszczynie należy do sieci Szkół Promujących Zdrowie. Dnia 7 listopada odbył się "Maraton po zdrowie". Już od rana zaczęły się konkursy sportowe zgodnie z zasadą fair-play. Uczniowie brali udział w wyścigach rzędów, grali z nauczycielami w siatkówkę, uczestniczyli w sztafecie- z warzywami w roli głównejtongue-out, poprzez zabawę tworzyli piramidę żywienia. Mieli także okazję uzupełnić braki energetyczne zdrowymi i pożywnymi przekąskami. W te działania zaangażowani byli wszyscy uczniowie klas 0-8, nauczyciele, dyrekcja oraz rodzice. Na zakończenie maratonu odbył się Turniej Rodzinny, w którym nagrodami były pyszne owoce i chrupiące warzywa. Taka impreza to wspaniała okazja do budowania pozytywnych relacji w całej społeczności lokalnej oraz do zobaczenia siebie i innych w niecodziennych rolach.           (Szkoła Promująca Zdrowie, standardy 1,2,3,4)

Zespół ds. Profilaktyki i Promocji Zdrowia

 

I zajęcia z projektu edukacyjnego „Mali Detektywi”

W ramach projektu „Mali detektywi” uczniowie klasy I uczestniczyli w zajęciach pt. „Jak rozpoznawać emocje?”. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się jakie są emocje, czy emocje są nam potrzebne, którymi emocjami ludzie różnią się od zwierząt, kto zajmuje się emocjami u ludzi, a kto u zwierząt. Uczniowie zapoznali się z filmem pokazującym w jaki sposób zwierzęta wyrażają emocje. Następnie przez zabawę pracowaliśmy nad takimi emocjami jak strach, wstręt, złość, smutek, radość. Podsumowaniem zajęć była zabawa w lustro – rozpoznawanie emocji.

Dorota Bieszka

(Szkoła Promująca Zdrowie - realizacja standardu 2,3)