Zdrowo i sportowo

"Wspólnie z Decathlon GO oraz Partnerami akcji Zdrowo i Sportowo, zapraszamy Was na codzienne, bezpłatne zajęcia sportowe online" . Poniżej znajdują się linki do wydarzeń.

 

Wyobraźnia - II moduł projektu edukacyjnego "Emocja"

Świetlica szkolna zrealizowała II moduł projektu edukacyjnego „Emocja”.  Tematem przewodnim cyklu zajęć  była wyobraźnia. Dzieci wysłuchały pięknej bajki autorstwa Małgorzaty Poręby pt. „Potęga wyobraźni” , która przeniosła je do miejsca o nazwie  Książeczkowo, w którym wraz z główną bohaterką Anią  i zaprzyjaźnionym skrzatem Zubim przeżyły niesamowite przygody.  Na  kolejnych zajęciach dzieci obejrzały film edukacyjny „Czarownica na miotle”, z którego dowiedziały się, że miłość i dobroć nie ma granic, a wolne miejsce na  tytułowej miotle znajdzie się dla każdego. Kolejnym punktem zajęć było przygotowanie mapy myśli  - czym jest wyobraźnia .  Pod koniec zajęć dzieci wykonały piękne prace plastyczne wykorzystując liście zebrane jesienią. Dziecięca wyobraźnia nie ma granic, pracując z dziećmi niejednokrotnie się już o tym przekonałam.

Edyta Malotka

Kartki z iskierkami emocji – edycja zimowa

W ramach projektu edukacyjnego „Emocja”  świetlica szkolna podjęła współpracę ze SP nr 13 w Mysłowicach. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od wzięcia udziału w zimowej edycji  wymiany pocztówkowej – „Kartki z iskierkami emocji”. Dzieci z ogromną radością i zapałem przygotowały piękne kartki dla uczniów z partnerskiej szkoły i zaangażowały się we wspólne pisanie listu. Kartki pełne ciepłych słów i pozytywnych emocji wraz z listem wyruszyły w drogę do Mysłowic.  Natomiast w dniu wczorajszym dotarła już do nas przesyłka z zaprzyjaźnionej szkoły wraz z pięknym listem. Mamy nadzieję na owocną współpracę i zachowanie ciągłości korespondencji.

Edyta Malotka

 

Szkoła Promuje Zdrowie!

W listopadzie nasze 6 latki odwiedziła Pani Pielęgniarka. Tematem przewodnim było dbanie o odporność organizmu, szczególnie ważne podczas pandemii. Kiszone ogórki, kapusta, marchew, buraczki... wszystko to jest bardzo wartościowe, bo jak wiemy odporność zaczyna się w jelitach. Spotkania odbyły się na świeżym powietrzu, była gimnastyka, dużo ruchu i zabawy. Po zajęciach dzieci stworzyły prace na temat zdrowego stylu życia. Miejmy nadzieję, że te spotkania to kolejny krok do budowania zdrowych nawyków u naszych uczniów .

Monika Kraińska
Psycholog
Koordynator ds. Szkoły Promującej Zdrowie 

Doceń życie społeczne!

W pewną listopadową środę odwiedziłam klasę 0c. Dzieci przywitały mnie sporą energią i  entuzjazmem. Pomyślałam - to będzie ich dzień , ich pomysły , niech te kilka godzin należy do tej grupy. Trudno wyjść z roli „typowego belfra”  ? , postanowiłam  jednak obserwować potrzeby dzieci i podążać za nimi, nie narzucać a raczej prowadzić i wspierać. Potrafiły tak wiele ! Proponowałam im zajęcia, dzieci rozważały moje pomysły, miały także  swoje propozycje, negocjowaly, , wyrażały swoje zdanie. Klasa 0c to fantastyczna grupa, współpracująca ze sobą, empatyczna. Pomyślałam - pandemia zabiera nam życie społeczne, a to właśnie ono gwarantuje dobre samopoczucie i zdrowie psychiczne. W relacjach siła i moc - doceń zatem to, że obok masz kogoś kto Cię wspiera , że dzieci bawią się ze sobą i niesie im to radość . W bezpośrednim kontakcie z drugim człowiekiem jest coś wyjątkowego. To właśnie zobaczyłam wczoraj wśród tych dzieci.

Monika Kraińska
Psycholog 
(Realizacja standardu 1,2)

Muzyka a emocje

Od początku roku szkolnego klasa 1 c realizuje innowację „Muzyka źródłem wiedzy i satysfakcji dzieci”. Muzyka towarzyszy nam każdego dnia. Poprawia samopoczucie, pomaga radzić sobie ze stresem, łagodzić ból,  wyrażać emocje. Już Platon mówił, że “muzyka jest dla duszy tym, czym ćwiczenia fizyczne dla ciała”. Zauważa, że posiada ona pewne właściwości lub zalety, które wpływają na nasz stan emocjonalny i duchowy. Jakie więc emocje niesie ze sobą muzyka? Czy wpływa na nasz nastrój? Czy warto słuchać muzyki na co dzień? Na te pytania szukaliśmy odpowiedzi podczas cyklu zajęć. Próbowaliśmy  namalować muzykę. Wysłuchaliśmy opowiadania „Czasem słońce, czasem deszcz”, słuchaliśmy utworów z repertuaru dziecięcego próbując określić ich nastrój. Dzieci poznały instrumenty – kalimbę i solfoniki, na których próbowały „zagrać” własne emocje - pozostali oceniali nastrój granej melodii – czy była durowa, czy molowa. Zdecydowanie wszyscy wybraliśmy ten durowy koloryt i doszliśmy do wniosku, mając na uwadze dzisiejszy trudny czas, że muzyka zdecydowanie przyczynia się do odzyskania zdrowia i jest lekarstwem  na stres. Jesteśmy przekonani, że muzyka może pomóc stworzyć „most” do osiągnięcia równowagi emocjonalnej. Słuchajmy więc muzyki każdego dnia:) 

Małgorzata Drawc

(Realizacja standardu 1,2)