16 września obchodziliśmy w klasach 0- 3 i starszych Międzynarodowy Dzień Kropki. Świętowaliśmy dzień kreatywności, odwagi i zabawy, ale przede wszystkim odkrywaliśmy swoje talenty i umiejętności. W tym dniu uczniowie oraz nauczyciele przyszli do szkoły ubrani w kropki. Ponadto na zajęciach z wychowawcami oglądali krótki film rysunkowy "The Dot", którego bohaterka, mała Vashti, nie wierzyła w to, że potrafi coś namalować... ale ktoś uwierzył w nią, a w efekcie odkrył jej niezwykły talent. Film był wstępem do rozmowy na temat wiary we własne możliwości. Tego dnia sale lekcyjne zamieniły się w pracownie rozwijające twórcze myślenie i kreatywność. Każdy próbował swoich sił podczas kropkowania, które przyjęło najrozmaitszą formę. Klasy 0 tańczyły przy piosence o kropce, układały wzory z kółek, wykonały rysunki przy pomocy patyczków inspirując się malarstwem Aborygenów, grały w zakropkowaną grę matematyczną, a także poznały Alfabet Morsa i kodowały swoje imiona. Klasy 1 - 3 oraz 4 rysowały to co robią dobrze lub pisały o swoich umiejętnościach na niewielkich kartkach w kształcie koła i zawieszały je na Drzewie Talentów. Uczniowie poznali Alfabet Braill'a - zapisywali swoje imiona oraz tworzyli zagadki słowne dla kolegów. Na zajęciach z programowania również nie mogło zabraknąć kropek. Pojawiły się one na trasie dla robotów, którą uczniowie zakodowali przy pomocy komend - sekwencji kolorów. Po złączeniu wszystkich prac powstała jedna wspólna praca "łańcuszek talentów". Starsi uczniowie rysowali rebusy ze związkami frazeologicznymi ze słowem "kropka", tworzyli mapy myśli oraz opisywali czym jest moja kropka. Klasa 5a wykonała swoje portrety inspirowane dzienniczkiem sukcesów własnych, które to dzieci prowadziły przez cały tydzień. Dzięki temu mogły poznać swoje mocne strony i talenty, umiejętności, ale także wykazać się kreatywnością. W Dniu Kropki na lekcjach języka polskiego uczniowie klasy 6a, 6d, i 5b zostali mistrzami łączenia Kropek. Rozwiązywali dyktanda graficzne i tworzyli kolorowe obrazki. Nie było to łatwe zadanie, ponieważ musieli wykazać się umiejętnością prawidłowego odczytania współrzędnych. Uczniowie nie tylko świetnie bawili się, ale też rozwijali wiele cennych umiejętności. Dyktanda graficzne pobudzają bowiem wyobraźnię i ciekawość młodzieży, a przy tym usprawniają manualnie, rozwijają pamięć słuchowo-wzrokową, orientację przestrzenną, ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchową. W tworzeniu kolorowych obrazów pomagała im dzielnie Pani Agata. Przez cały dzień uczniowie i nauczyciele mieli możliwość zrobić sobie zdjęcie w zakropkowanej foto-budce. Na koniec wszystkie "zakropkowane" klasy otrzymały certyfikat uczestnictwa w tym jakże kreatywnym dniu. To był wspaniały i niezapomniany dzień! Dziękuję wszystkim nauczycielom za tak aktywne włączenie się w obchody tego dnia.
(Szkoła Promująca Zdrowie - standardy 2,3)
Małgorzata Kisiel