Realizacja piątego scenariusza projektu „Przyroda z klasą”

W lutym klasa IB w ramach projektu „Przyroda z klasą” realizowała temat- Kto będzie głodny, gdy znikną dżdżownice? Celem zajęć  było zrozumienie przez uczniów zależności pomiędzy różnymi gatunkami na przykładzie sieci pokarmowej jeża. Dzieci na zajęcia przygotowały maski różnych organizmów tworzących sieć pokarmową jeża. Uczniowie wyjaśniali, jaki wpływ na sieć pokarmową zwierząt mogą mieć ludzkie działania i pogoda. Podawali przykłady , w jaki sposób człowiek może wspierać  bioróżnorodność w swoim otoczeniu. Na koniec lekcji  rozwiązali quiz podsumowujący zajęcia.  

Mariola Górska

Realizacja czwartego scenariusza projektu "Przyroda z klasą"

W styczniu klasa 1b realizowała temat projektu „Czy samochody przeszkadzają zwierzętom?” Celem zajęć było uświadomienie uczniom wpływu człowieka na środowisko naturalne. Uczniowie obserwując natężenie ruchu samochodowego, wyjaśniali jego wpływ  na życie zwierząt. Wskazywali negatywne skutki jak ograniczenie wędrówek zwierząt, małe możliwości znalezienia źródeł pożywienia oraz zwierząt swojego gatunku.  Wykonali prace plastyczne przedstawiające negatywne konsekwencje tego  zjawiska. Podsumowując zajęcia podawali różne sposoby ograniczenia negatywnego wpływu ruchu samochodowego na życie zwierząt.   

Mariola Górska

 

Realizacja trzeciego scenariusza projektu „Przyroda z klasą”

Dnia 30 listopada klasa 1b realizowała temat projektu „Gdzie mieszkają jeże”

Uczniowie na zajęciach dowiedzieli się, po co zwierzętom schronienia, jak schronienia zwierząt dopasowane są do ich trybu życia. Poznali  warunki jakie powinno spełnić schronienie jeża. Dowiedzieli się, jak można pomagać jeżom  i co zrobić, aby ogrody i parki były przyjazne dla tych zwierząt. Zapoznali się z pojęciem hibernacja. Na koniec zajęć zbudowali w grupach model schronienia jeża. Zajęcia znacznie wzbogaciły wiedzę przyrodniczą uczniów, zwróciły ich uwagę na potrzebę pomagania zwierzętom. Uczniowie aktywnie i z zainteresowaniem  uczestniczyli w projekcie.

Mariola Górska

Realizacja drugiego scenariusza projektu "Przyroda z klasą"

Dnia 8 listopada uczniowie kl 1B realizowali drugie zadanie projektu- Przyroda z klasą. Na zajęciach uczniowie starali się znaleźć odpowiedź na pytanie - Co to znaczy, że rośliny żyją? Wyjaśniali, że nie wszystko co ich otacza, jest przyrodą. Podawali przykłady czynności życiowych istot żywych. Wyjaśniali zależności pomiędzy elementami ożywionymi i nieożywionymi. Dzielili elementy przyrody na ożywione i nieożywione.

Mariola Górska

Czytaj więcej...

Klasa 2a wzięła udział w CODE WEEK 2018

EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczniów w ciekawy i interesujący sposób. W tym roku odbywała się w dniach 6–21 października 2018 roku. Nasza szkoła została zgłoszona i wpisana na mapę europejskich działań z pięcioma wydarzeniami w ramach Code Week EU. Klasa 2a uczestniczyła w konkursie „Wyzwania Code Week z Uczymy Dzieci Programować” organizowanym przez EduSense.  Codziennie od 15 do 19 października wykonywaliśmy zadania związane z elementami kodowania i programowania. 5 dni… 5 zadań… 5 wydarzeń  - to hasło organizatorów konkursu, które towarzyszyło nam podczas dobrej zabawy i pracy wspólnego kodowania.

Czytaj więcej...