Sejm ustanowił rok 2019 Rokiem Stanisława Moniuszki

Sejm ustanowił rok 2019 Rokiem Stanisława Moniuszki. W przyjętej uchwale podkreślono, że dorobek kompozytorski Moniuszki „imponuje różnorodnością, bogactwem melodycznym i głębokim zakorzenieniem w narodowej tradycji muzycznej”. W 2019 r. przypada 200. rocznica urodzin kompozytora.

Czytaj więcej...

Realizacja czwartego scenariusza projektu "Przyroda z klasą"

W styczniu klasa 1b realizowała temat projektu „Czy samochody przeszkadzają zwierzętom?” Celem zajęć było uświadomienie uczniom wpływu człowieka na środowisko naturalne. Uczniowie obserwując natężenie ruchu samochodowego, wyjaśniali jego wpływ  na życie zwierząt. Wskazywali negatywne skutki jak ograniczenie wędrówek zwierząt, małe możliwości znalezienia źródeł pożywienia oraz zwierząt swojego gatunku.  Wykonali prace plastyczne przedstawiające negatywne konsekwencje tego  zjawiska. Podsumowując zajęcia podawali różne sposoby ograniczenia negatywnego wpływu ruchu samochodowego na życie zwierząt.   

Mariola Górska

 

Programowanie w klasach 1-2 SP

W I semestrze roku szkolnego 2018/2019 uczniowie klas 1 i 2 SP uczestniczyli w realizacji innowacji "Nauka programowania przez zabawę". Na zajęciach (jedna godzina w tygodniu) uczniowie wprowadzani byli w świat programowania i kodowania poprzez doświadczenie i zabawę. Dzieci uczyły się prawidłowo tworzyć kod, poszukiwały, rozwiązywały problemy, a tym samym kreatywnie i odważnie patrzyły na świat. Na zajęciach uczyły się współpracy w grupie, logicznego myślenia, umiejętności planowania i przewidywania, wytrwałości i koncentracji. W realizacji tych celów służyły: małe robociki OzoBoty, mata edukacyjna oraz wirtualna mata do kodowania. To właśnie OzoBot podążając po linii rozpoznaje sekwencje kolorowych kodów narysowanych przez dzieci. Dzięki temu w tak prosty sposób uczniowie pisali swoje pierwsze programy. Podczas zajęć utrwalaliśmy wiele umiejętności zapisanych w podstawie programowej, między innymi: dni tygodnia, nazwy miesięcy, kierunki prawo-lewo, czy też figury geometryczne. Nie zabrakło zajęć  "Storytelling, czyli rysowanie historii i opowiadanie" - uczyliśmy się przedstawiać kolejność wydarzeń oraz układać poprawne zdania.  Wraz z Ozobotem i matą edukacyjną obchodziliśmy takie święta jak: Dzień Kropki, Dzień Misia, CodeWeek, Mikołajki, Boże Narodzenie, czy też Dzień Babci i Dziadka. Uczniowie byli bardzo zaangażowani w zajęcia z Ozobotami i wiele z nich skorzystali.

Małgorzata Kisiel

Czytaj więcej...

Warsztaty przyrodnicze w klasach 1-3

W styczniu odbyły się w klasach 1-3 kolejne zajęcia z fizykiem - panem Krzysztofem Cuperem. Tym razem tematem przewodnim były: "Właściwości CO2 - tajemniczy gaz dwutlenek węgla". Rozmawialiśmy o temperaturze topnienia, o tym jak kiedyś sprawdzano temperaturę, a także o tym jaka jest temperatura na Marsie. Mieliśmy okazję usłyszeć jak piszczą metale na zimnie. Wiele rozmów, wyciągania właściwych wniosków, zaskoczenia, radości i uśmiechu, czyli kolejne udane spotkanie.

Kolejne warsztaty już w marcu.

Małgorzata Kisiel

Czytaj więcej...

Eksperymenty przyrodnicze - Ciekawy świat

W styczniu klasa I b wzięła udział w kolejnych warsztatach-eksperymenty z przyrody „Ciekawy świat”. Uczniowie eksperymentując poznawali tajemniczy gaz –CO2 i jego właściwości. Dowiedzieli się, jaka temperatura panuje na Marsie, jak sprawdzano kiedyś temperaturę termometrem Galileusza. Badali również temperaturę topnienia oraz jak piszczą z zimna metale. Uczniowie aktywnie i z zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach.  

Mariola Górska

Czytaj więcej...

Warsztaty integrujące w klasie 6b

W klasie 6b odbył się cykl warsztatów integrujących, rozwijających empatię i budujących relacje między rówieśnikami. Uczniowie obejrzeli filmy z serii „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, odgrywali scenki związane z daną tematyką. Wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na niełatwe pytania: Co zrobić, kiedy widzę agresję i przemoc ? Do kogo zgłosić się o pomoc ? Czy szukanie pomocy jest słabością czy siłą ? Czy przyjaciel to ten, który gra ze mną w grę online czy ktoś więcej ? Kim jest błazen klasowy i czy warto nim być? Uczniowie zajęli się także tworzeniem „Przepisu na przyjaźń”. Powstały wartościowe plakaty, a pracy nad nimi towarzyszyły cenne dyskusje. Przekonaliśmy się, że komunikowanie się i słuchanie siebie nawzajem to trudne wyzwania - dla niektórych niczym wejście na Mont Everest ? 
Na szczęście droga na szczyt już się zaczęła i miejmy nadzieję, że dla każdego będzie ważna i wartościowa. 
Zwieńczeniem tych warsztatów był wspólnie przygotowany oraz spożyty w miłej atmosferze posiłek.
Monika Kraińska - psycholog
Agnieszka Kędziora - Paczkowska - pedagog
Czytaj więcej...

Dzień Babci i Dziadka

Choć Babcia z Dziadkiem lubią przesadzać
próbując wnukom swoim dogadzać,
to kocham ich za to ogromnie
i za to, że zawsze są koło mnie,
wtedy gdy ich potrzebuję,
Babciu i Dziadku – dziękuję!
 
                                  Samorząd Uczniowski